مفاهیم ومبانی رضایت شغلی

این واقعیت که رضایت شغلی نه تنها از کارکرد و ویژگی ‏های عینی کار، بلکه از انگیزه‏ های افراد نیز سرچشمه می‏ گیرد، اولین بار توسط مورس مطرح شد. برای پاسخ گویی بدین ابهامات، رویکرد کنش اجتماعی به جست‏وجوی معنای ذهنی کنشگران در روابط اجتماعی و ا…

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM)

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) فقط یک فناوری نیست بلکه یک رشته مدیریتی و حتی فراتر از آن یک رویکرد مدیریتی فرآیند محور در سازمان­ها ست که هدفش سازماندهی وظایف سازمان به شیوه­­ای بهینه است و یا پیشنهاد راهکارهای نرم­افزاری به خودکارسازی و استا…

سیستم ارزیابی عملکرد استراتژیک یکپارچه

مديريت و رهبري سازمان دستخوش تغييرات زيادي شده است و به اهدافي روشن و هماهنگي ميان کارکنان و دواير نياز دارد. اين تغييرات بنيادين به يک برنامه استراتژيک نياز دارد که در واقع نقشه راه براي آينده‌اي روشن خواهد بود. نيروي انساني عامل اصلي اجراي اي…

عوامل موثر بر بین المللی شدن شرکت ها وافزایش صادرات

رسيدن به بازارهاي گسترده و موفقيت تجاري مستلزم حركت به سوي اقتصاد باز، بكارگيري استراتژي هاي بازاريابي و نگاه مدبرانه به نيازها و خواسته هاي مشتريان گوناگون در بازارهاي مختلف مي باشد. فعاليت هاي ترفيعي به عنوان یکی از عناصر آمخيته بازاريابي در بر گی…

مجموعه مقالات کارت امتیازی متوازن وارتباط آن با استراتژی

سازمانها برای تعیین و تشخیص موقعیت فعلی خود و پیشرفت در محیط رقابتی امروز که بر اقتصاد دانش محور استوار است ، بایستی بطور منظم و منسجم از الگوهایی برای ارزیابی عملکرد خود استفاده کنند و لذا استفاده از نظامهای کنترل عملکرد و برنامه ریزی استرات…

مدیریت فرایند چیست؟

در سال 1985 هنگاميكه مايكل پورتر براي اولين بار زنجيره ارزش را تعريف كرد، فرآيندهاي تشكيل دهنده زنجيره ارزش را به دو گروه تقسيم نمود:1. فرآيندهاي اصلي  (Core Processes) كه براي محصول يا خدمات توليد شده سازمان ارزش افزوده ايجاد مي كنند 2. فرآيندهاي پشتيبان كه …

فرایند امتیازدهی در مدل کیفیت اروپایی(EFQM)

1- هدف هدف از اين مطالعه و بررسي، تعيين نقاط قوت  سازمان و تشخيص و تعيين نواحي و حوزه‎هاي نيازمند به بهبود و توسعه براي ترسيم تصوير واقعي از موقعيت و جايگاه شرکت مي‎باشد. 2- مدل تحليلي مدل بنياد اروپايي مديريت کيفيت(EFQM)ب…

مروری بر مبانی نظری مدل تعالی سازمانی اروپایی

مفاهيم بنيادين سرآمدي،مفاهيمي هستند كه اين مدل برآنها بنا شده است و در واقع پايه و اساس مدل‌اند. اين مفاهيم، برگرفته از اعتقادات و باورهاي محوري[1] شركتها و سازمانهاي سرآمد قرن بيستم هستند. سازمانهايي كه در عمل و با باور به اين مفاهيم، شركتهايي ساخته‌ا…

فرآیند مدیریت تحول استراتژیک یکپارچه وجامع( متایکجا )

مرور مدل فرآیندی مدیریت استراتژیک در مباحث گذشته نشان می دهد که هر صاحب نظری بسته به مفروضات ذهنی خود و تحت شرایط محیطی خاص و توجه به نیازهای سازمان های جامعه خود به ابعاد مشخصی از فرآیند توجه نموده اند. دیدگاه های اخیر به ویژگی های جامعیت (کل نگری) و ی…

متایکجا یعنی چه؟

,
سلام دوستان گرامی متایکجا مخفف عبارت مدیریت تحول استراتژیک یکپارچه وجامع است. این رویکرد به دو بعد از مشکلات مدیریت سازمان های امروزی توجه نموده است. در بعد نظری می توان گفت که نظریات توسعه یافته به خصوص در زمینه مدیریت استراتژیک مشکل دار است …