مفاهیم ومبانی رضایت شغلی
این واقعیت که رضایت شغلی نه تنها از کارکرد و ویژگی های عینی کار، بلکه از انگیزه های افراد نیز سرچشمه می گیرد، اولین بار توسط مورس مطرح شد. برای پاسخ گویی بدین ابهامات، رویکرد کنش اجتماعی به جستوجوی معنای ذهنی کنشگران در روابط اجتماعی و ازجمله روابط کاری میپردازد. (وبر، 1374، ص 3ـ8) گلد تورپ و همکاران وی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که بدون شناخت معانی نسبت داده شده به فعالیت شغلی از طرف کارکنان، رضایت شغلی قابل تبیین نیست. (Kalberg, 1997, p:210) رابینز معتقد است آثار و نتایج رضایتشغلی به زندگی کاری کارمندان منتقل میشود. بنابراین تلاش برای افزایش رضایت شغلی قابل توجیه میشود.(Robins, 1997, p:173) JTWDG تفصیل مطلب را در فایل پیوست مطالعه کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!