مدیریت تغییر وتحول سازمانی
مدرسه متایکجادر سالهاي گذشته مديران به پديدة تغيير به عنوان يك عامل زودگذر نگاه ميكردند چون در دنيايي زندگي ميكردند كه آرامش نسبي وجود داشت و آينده تا حدودي قابل پيشبيني بود ولي ديگر چنين دنيايي وجود ندارد. مديران بايد خود را با تغييرات تطبيق دهند و…
ضرورت وکاربرد کارت امتیازی متوازن
مدرسه متایکجاسلام دوستان عزیز: کاپلان ونورتون مدلی را برای ارزیابی عملکرد سازمانی تحت عنوان کارت امیتازی متوازن توسعه داده اند.آنها در دهه 90 متوجه شدند که شرکت ها عناصر استراتژیک خود را توسعه داده اند واستراتژیهای مناسب خود را تدوین نموده اند.اما این است…
فرایند خصوصی سازی در ایران؛ هدفها، فواید و مشکلات
مدرسه متایکجادر تمامي نقاط جهان موضوع اصلي خصوصي سازي بر مبناي سودآوري، افزايش كارايي و قدرت رقابت بوده است. كاركنان به دليل انتظاراتي كه از خصوصي سازي در مورد افزايش اخراجهاي كاري و كاهش دستمزدها دارند با اجراي خصوصيسازي مخالفاند. نتايج اقتصادي بهدست آم…
کلیاتی در خصوص شرکتهای هلدینگ
مدرسه متایکجاهلدینگ یا شرکت مادر را به طورمشخص می توان شرکتی دانست که دارنده سهام شرکت دیگری باشد . با این وجود، بر اساس کاربرد عمومی این عبارت، شرکت مادر شرکتی است که دارنده بخش زیادی از سهام سایر شرکتهاست وبه این ترتیب بر آن شرکتها کنترل دارد. شرکتهایی که…
مروری بر مفاهیم و مدل تعالی سازمانی اروپایی
مدرسه متایکجامدل سرآمدي EFQM يك مدل غيرتجويزي است كه از 9 معيار تشكيل شده است. اين معيارها، هسته و قلب اين مدل هستند و مبناي ارزيابي يك سازمان قرار ميگيرند. در قسمت قبل، گفتيم كه مفاهيم بنيادين، اهدافي را نشان ميدهند كه يك سازمان سرآمد بايد به آنها دست پيدا كند. اه…
رویکردهای مختلف به سازمان با تاکید بر استراتژی
مدرسه متایکجاديدگاه هاي مختلف استراتژي به طور متنوع در ادبيات مديريت استراتژيک يافت مي شود.شايد به تعداد استراتژيست ها رويکرد استراتژي معرفي شده است. ما در اين گزارش بر سه رويکرد عمده و غالب دراستراتژي تمرکز خواهيم کرد: رويکرد سازمان صنعتي، رويکرد مبتني…
سخنان پورتر در مورد اینکه چه چیزهایی استراتژی نیستند.
مدرسه متایکجاوی توضیح می دهد که عباراتی مانند اینکه می خواهیم بین المللی بشویم ویا کسب وکار خود را کوچک کنیم استراتژی نیستند.بلکه می توان این عبارات را هدف یا جهت گیری نامید.استراتژی از دیدگاه ایشان چگونگی رسیدن به موقعیتی است که کسب وکار در محیط رقابتی ودر…
مدیریت نام ونشان تجاری
مدرسه متایکجايكي از تصميمات بسيار مهم در بازاريابي محصولات تعيين مارك يا نام تجاري محصول است(روستا، 1377). گزينش و طراحي نام تجاري يكي از مهمترين مراحل ايجاد تصوير محصول جديد است زيرا پيش از آنكه در مورد محصول توضيح داده شود و مزايا و كاركردهاي آن بيان گردد…