تجارت الکترونیک: چالشها و مشکلات

تجارت الكترونیكى مفهوم و جریان قدرتمندى است که زندگى بشر کنونى را دستخوش تغییرات اساسى کرده و از نمودهاى عینى انقلاب فناورى اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصاد است. این سبک از تجارت به دلیل مزایا و منافع سرشارى که براى انسان داشته، به سرعت در…

بانک مقالات مربوط به مدیریت ریسک

,
مدیریت خطر یا مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست‌های مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای مربوط به فعالیت‌های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک می‌باشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و به‌کارگیری معیارهایی است که م…

تاثیر سبک های رهبری مدیران

رهبری به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر سازمان ها مورد تحقیق گسترده ای قرار گرفته است. میزان موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، مقدار تلاش کارکنان جهت موفقیت سازمان و تأثیرگذار بودن رهبر بر کارکنان وابسته به رفتارها و س…

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مجموعه کاملی از فرایندها و تکنولوژی‌ها برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان. مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد تجاری جهت انتخاب و مدیریت مشتریان …

حسابداری منابع انسانی

در مباحث جدید مدیریتی، موضوع منابع انسانی و راهكارهای ارزیابی این منابع در دهه اخیر جایگاه و اهمیت ویژه ای یافته است كه از یك طرف جزو منابع نامحدود تلقی می شوند و از طرف دیگر كم توجهی به آن، كلیه منابع دیگر را تحت تأثیر قرار خواهد داد و در …

رابطه بين فرهنگ سازمانی و استقرار و توسعه مديريت دانش

مديريت دانش یکی از دستاوردهاي عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ويژگي ها ي آن، امروزه سازمان هاي موفق به شدت احساس نياز به بهره مندي از آن دارند. از طرفي چون تغيير فرهنگ سازمان ي يكي از مهمترين جنبه هاي هر نظام مديريت دانش مي باشد ، بررسي…

رابطه هو ش هیجانی با سبک های مدیریت تعارض

قطعا امروزه توجه به هيجانات در سازمانها به عنوان يك نياز در بازارهاي رقابتي مطرح است و اين امر مستلزم شناسايي وضعيت هيجاني كاركنان سازمان و مديريت موثر آن براي كنترل تعارضات سازماني ناشي از عوامل مختلف مي باشد. يكي از عوامل عمده اي كه سبب هدر رفتن اس…

رفتار شهروند سازمانی و آثار آن بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی

در دنیای پُر چالش کنونی، سازمان ها به منظور رقابت در صحنه جهانی ، ارضای نیازها و انتظارات مشتریان و سازگاری با ماهیت در حال تغییر شغل، در تلاشند تا کارکنانی را به کار گیرند که فراتر از وظیفه و نقش تعیین شده در شرح شغلشان عمل کنند زیرا اعتقاد …

مدیریت مشارکتی در سازمانها؛ نظام مشارکت و نظام پیشنهادها

مديريت مشاركتي عبارت است از دخالت دادن كاركنان رده هاي مختلف سازمان در فرايند تبيين مشكل و تجزيه و تحليل موقعيت و دستيابي به راه حل ها به طوري كه كاركنان در دستيابي به راه حل ها قدرت تصميم گيري زيادي داشته و با سرپرستان و رؤساي خود همفكري دار…

راهبردها و عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان

سازمان ها به منظوركسب موفقيت درمحيط در حال تغييركسب و كار امروزي، به دانش، نظرات، انرژي وخلاقيت كليه كاركنان، اعم ازكاركنان خط مقدم تا مديران سطح بالا، نيازمندند. جهت تحقق اين امر، سازمان ها ازطريق توانمندسازي كاركنان مربوطه به منظور تشويق …

تاثیرات تعهد سازمانی بر عملکرد کارکنان و رضایت شغلی در پرتو عدالت سازمانی

ترک اختیاری سازمان توسط کارکنان مخرب وهزینه براست.وخروج داوطلبانه از سازمان یک فعالیت قابل کنترل است که میتواند برای سازمانهایی که این مفهوم رادرک کند یک مزیت رقابتی به حساب اید.براساس تحقیقات نشان داده شده که ترک سازمان توسط افراد در روحیه وبهرو…

بررسی جوانب مختلف انگیزش کارکنان سازمان

واژه انگيزش دراصطلاح به معناي پويايي و حركت است. از نظر سازماني انگيزه عبارت است از عامل درونی که باعث تغییر در رفتار و حرکت در مسیر پیشبرد و اهداف سازمانی می گردد. منابع هر سازمان به دو دسته منابع انسانی و منابع مادی تقسیم می شود؛ از آنجا که منابع م…