استراتژی کسب وکار

براي موسساتي كه چند محصول دارند، و در چند بازار فعاليت می‏ كنند، در آنها هر محصول / بازار به عنوان كسب و كار يا واحد تجاري جداگانه‏أي اداره مي‏شود و موسسه تحت تسلط يك محصول / بازار نيست،«رويكرد سبد سرمايه‏ گذاری» به تجزيه و تحليل استراتژي كل شركت می‏ پردازد. اين رويكرد شامل آزمون هركسب ‏و كار به عنوان يك شخصيت جداگانه و به عنوان كمك كننده به سبد سرمايه‏ گذاري كل كسب‏ وكارهاي شركت است. در شركت‏هايي كه تحت تسلط يك محصول / بازارند يا موسساتي كه يك محصول / بازار دارند، ملاحظات استراتژي شركت از استراتژي سطح واحد تجاري جدا نيست.

بطور كلي استراتژي سطح شركت، با توليد و تخصيص منابع شركت سروكار دارد. رويكرد سبد سرمايه گذاري راهي ساده و قابل مشاهده براي شناخت و ارزيابي استراتژي‏هاي مختلف توليد و تخصيص منابع كل شركت در اختيار مي‏گذارد (پيرس، 1377، صص 288-287). براي اين منظور از تكنيك ‏هايي می‏ توان استفاده كرد كه در گزارش پیوست آمده است.

براي موسساتي كه چند محصول دارند، و در چند بازار فعاليت می‏ كنند، در آنها هر محصول / بازار به عنوان كسب و كار يا واحد تجاري جداگانه ‏أی اداره مي ‏شود و موسسه تحت تسلط يك محصول / بازار نيست،«رويكرد سبد سرمايه‏ گذاري» به تجزيه و تحليل استراتژي كل شركت می‏ پردازد. اين رويكرد شامل آزمون هركسب ‏و كار به عنوان يك شخصيت جداگانه و به عنوان كمك كننده به سبد سرمايه‏ گذاری كل كسب‏ وكارهاي شركت است. در شركت ‏هايی كه تحت تسلط يك محصول / بازارهستند يا موسساتي كه يك محصول / بازار دارند، ملاحظات استراتژي شركت از استراتژي سطح واحد تجاري جدا نيست.

به طور كلی استراتژی سطح شركت، با توليد و تخصيص منابع شركت سروكار دارد. رويكرد سبد سرمايه گذاري راهی ساده و قابل مشاهده برای شناخت و ارزيابي استراتژی‏ های مختلف توليد و تخصيص منابع كل شركت در اختيار می‏ گذارد (پيرس، 1377، صص 288-287).

 فنون مورد نظر را می توانید در گزارش پیوست مطالعه نمایید.

portfolio models

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.