لازمه کارآفرینی؛ خلاقیت و نوآوری

امروزه سازمان‌ های پسا صنعتی سازمان‌ های مبتنی بر دانش هستند که  بقا و موقعیت آنها وابسته به خلاقیت، نوآوری، کشف و ابتکار می باشد (مارتینز و تربلانک، 2003). امروزه نوآوری به طور فزاینده ای به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت دراز مدت شرکت در بازار های رقابتی محسوب می شود. دلیل این امر آنست که شرکت های با ظرفیت ایجاد نوآوری قادر خواهند بود سریعتر و بهتر از شرکت های غیر نوآور به چالش های محیطی پاسخ دهند ( جیمنز- جیمنز، 2008).

در محیط رقابتی و پویای امروز، نوآوری به علت سه روند عمده ذیل بیش از پیش مطرح می شود: رقابت شدید بین المللی، بازار های تجزیه شده و تکنولوژی در حال تغییر ( آلگر، لامپیندرا و شیوا، 2006).

در این بخش سعی شده است به سوالات زیر پاسخ داده شود: 1- نوآوری چیست و تفاوت آن با خلاقیت، کارآفرینی و تغییر چه می باشد؟ 2- مفهوم نوآوری طی 40 سال گذشته دستخوش چه تغییراتی شده است؟ 3- رویکرد های موجود در زمینه نوآوری کدامند؟ 4- عناصر مدیریتی و محیطی لازم برای ایجاد نوآوری کدامند؟ 5- نقش تکنولوژی در ایجاد نوآوری چه می باشد؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.