رفتار توده وار سرمایه گذاران

از جمله فرضيه هاي مهم روانشناسي كه امروزه در رفتار مالي جايگاه ويژه اي يافته است فرضيه رفتار توده وار  است. مشاهدات ريشه اي در جوامع انساني نشان مي دهد مردمي كه پيوسته با يكديگر در حال تعامل هستند به طور مشابه مي انديشند. رفتار توده وار عبارت است از آن دسته رفتارهاي سرمايه گذاران در بازار، كه منجر به ناديده گرفتن پيش بيني ها و عقايد خود در رابطه با قيمت سهام و  اتخاذ تصميمات سرمايه گذاري تنها بر پايه رفتار كل بازار مي شود.

ارتباط بين علم مالي وساير رشته هاي علوم اجتماعي كه به عنوان روانشناسي مالي معروف شده است باعث شده كه دانشمندان بررسي هاي زيادي در خصوص رفتارهاي سرمايه گذاران در بازارهاي مالي بعمل آورند.در بورس اوراق بهادار در تهران نيز سرمايه گذاران فردي و نهادي رفتارهاي خاص خود را دارند كه از شخصيت، تجربيات گذشته سرمايه گذاري آنها و نيز فرهنگ سرمايه گذاري جامعه نشأت مي گيرد. شناسايي اين رفتارها و عكس العمل ها در شرايط متفاوت بازار كمك خواهد كرد تا تحليل گران بتوانند روند حركت بازار و شاخص ها را پيش بيني كرده و بازار به سمت كارآيي بيشتر حركت نمايد همچنين اگر رفتارهاي سرمايه گذاران در شرايط مختلف بازار شناسايي شود سياست گذاران مي توانند تصميم گيري هاي صحيح تر داشته و سريع تر به هدف خود نائل آيند.

درفایل پیوست می توانید لیستی از منابع منتخب در باره موضوع مشاهده نمایید.

دانلود فایل: atriclefiles-222-1534941400

در صورتی که به بانک منابع مورد نظر نیاز داشتید با مدیر سایت از طریق منوی تماس با ما  تماس بگیرید یا در خواست خود را به ایمیل زیر ارسال کنید تا در اسرع وقت منابع یافت شده برای شما ارسال گردد.خدمات مشاوره پژوهش نیز از همین طریق به صورت رایگان به شما ارائه می شود.

آدرس جی ایمیل: MOSHAVER.ME@GMAIL.COM

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.