پیش بینی جهان تا سال 2050:تکنولوژی در آینده چگونه خواهد بود

پیش بینی ابزاری قدرتمنددر فرایند برنامه ریزی هر کاری میباشد. آنچه که در آن از اهمیت ویژه برخوردار است میزان دقت آن است به همین دلیل روشهای متعددی جهت پیش بینی وجود دارد. اصولاً پیش بینی به دو روش اصلی تقسیم میشود 1- روشهای آماری 22- روشهای ریاضی و قطعی در روشهای آماری پارامترهای مدل پیش بینی بصورت احتمالی براورد میشوند در حالیکه در روشهای ریاضی پارامترهای مدل بصورت قطعی براورد میگردند. طبیعی است که روش آماری از قابلیت بیشتری برخوردار است زیرا با تغییر دقت پیش بینی، پارامترهای مدل نیز متناسب با آن تغییر میکند. چنین اهمیتی باعث شده تا تحقیقات در زمینه مدل‌ها و تکنیک‌های پیش بینی در چند دهه اخیر، با شتاب بیشتری مواجه شوند. پیش بینی در شاخه‌های مختلف علوم از قبیل زنجیره تأمین، برنامه ریزی حمل و نقل، پیش بینی در اقتصاد، مخابرات، تولید، پیش بینی هوا و شرایط جوی، زمین لرزه، کارایی بازیگران و تیم‌های ورزشی کاربرد دارد. (Rescher, ۱۹۹۸)
پیش گویی حوزه دیگری است که اخیرا درباب شرایط محیطی توسعه یافته است.این افراد در طیف وسیعی از اظهار نظر مبتنی بر ذهن خود تا استفاده از روشهای علمی ساده برای پیش بینی اوضاع جهان در سالهای آینده استفاده می کنند.افرادی مانند ایان پیرسون وتوماس واتسون از این جمله اند.
صاحب نظری به نام توماس واتسون با استفاده از وقایع نگاری تعدادی عوامل پیشران را تعیین کرده است وسپس تاثیر تغییرات این عوامل را بر جنبه های مختلف بررسی نموده است.خلاصه ای از این کتاب تهیه شده است که درفایل پیوست قابل مشاهده می باشد.در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر از طریق منوی تماس با ما نیازهای اطلاعاتی خود را تشریح کنید تا در اسرع وقت مدیر سایت با شما تماس بگیرد.

توجه: انتشار مطالب این سایت، در سایت های فروش الکترونیکی ممنوع است و در دیگر سایت ها بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

 

می خواهید بیشتر بدانید؟دانلود کنید. نیاز به مشاوره دارید؟ به پژوهش نیاز داری؟ نیاز علمی دیگری داری؟
TUSTAM.FUTURE.FILES.VZR با ما تماس بگیرید. با ما تماس بگیرید. نیاز خود را با ما در میان بگذارید