فضايی که شرکت ها و منابع کنونی در آن واقع اند، محدودۀ فعالیت تعريف شده و پذيرفته شده ای دارند، رقبا مشخص اند و قوانین بازی نیز تعريف شده اند. هرچه فضای رقابت متراکم تر و ازدحام رقبا بیشتر باشد، سهم بازار کمتر و سوددهی و رشد نیز کمتر خواهد بود. از سوی ديگر، مفهوم جديدی به نام اقیانوس آبی وجود دارد. در حال حاضر يكی از موضوعات کلیدی و مهم هر سازمان برای دستیابی به فضای نوآوری، نحو ۀ مديريت و هدايت منابع انسانی آن سازمان است و نیروی انسانی که منبع حیاتیِ سازمان ها برای حضور در چنین محیطی به شمار می رود، اهمیت فراوانی دارد و بايد با ديد استراتژيک به مسا ئل مربوط به اين عامل توجه شود. سازمان هايی که به گونه ای اثربخش، فرايندهای انتخاب، گزينش، پاداش و جبران خدمت را مديريت می کنند ، به مزيتی دست می يابند که کپی برداری آسان آن توسط رقبا امكان پذير نیست و اين مزيت رقابتی زمانی حداکثر می شود که اقدامات مديريت منابع انسانی سازمان، هماهنگ و همراستا با استراتژی رقابتی آن باشد و برای تحقق همسوسازی استراتژيک با رويكرد اقیانوس آبی در سازمان ، به زيرساخت هايی نیاز است

درفایل پیوست می توانید لیستی از منابع منتخب در باره موضوع مشاهده نمایید.

دانلود فایل: atriclefiles-195-1534941396

در صورتی که به بانک منابع مورد نظر نیاز داشتید با مدیر سایت از طریق منوی تماس با ما  تماس بگیرید یا در خواست خود را به ایمیل زیر ارسال کنید تا در اسرع وقت منابع یافت شده برای شما ارسال گردد.خدمات مشاوره پژوهش نیز از همین طریق به صورت رایگان به شما ارائه می شود.

آدرس جی ایمیل: MOSHAVER.ME@GMAIL.COM

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.